Колективом ЧРЦДЮТ у формі невимушених, але відвертих бесід та інтерв'ю було з'ясовано: трансформація освіти є НЕОБХІДНОЮ.



Головна » 2014 » Вересень » 3 » Психологічна та соціально-педагогічна робота ЧРЦДЮТ
21:52
Психологічна та соціально-педагогічна робота ЧРЦДЮТ
На базі Чугуївського районного Центру дитячої та юнацької творчості з нового 2013/2014 навчального року розпочав роботу практичний психолог – Шляхта Елла Сергіївна та соціальний педагог - Шарко Валентина Іванівна.
Невід’ємною частиною роботи практичного психолога позашкільного закладу є взаємозв'язок з батьками та керівниками гуртків. Саме вони, перед усім, повинні підтримувати дитину та направляти їх здібності в потрібне русло.
Основна проблема над якою працює практичний психолог закладу - дитяча обдарованість. Зміст роботи з обдарованими дітьми включає ряд завдань, а саме: сприяє розвитку кожної особистості; виявлення обдарування кожної дитини і максимально сприяти їхньому розвиткові. Робота спрямована на розвиток здібностей та обдарувань вихованців, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визнанні.
Метою практичного психолога є виявлення та розвиток як творчого потенціалу гуртка в цілому так і індивідуально-психологічних здібностей.
Для реалізації мети практичним психологом вирішуються наступні задачі:
-          виявлення здібностей та обдарувань дитини;
-          сприяння цілеспрямованому розвитку творчих здібностей гуртківців в обраній ними сфері діяльності;
-          створення оптимальних психологічних умов для розвитку творчого потенціалу гуртківців, чия обдарованість на даний момент може бути ще не виявленою;
-          розвиток уяви та творчого мислення дитини;
-          допомога в усвідомленні гуртківцями творчого "Я”, підвищення самооцінки;
-          сприяння формуванню психологічної культури дітей в позашкільному закладі;
-          психологічне спостереження за дітьми пільгового контингенту;
-          створення та оновлення банку даних дітей пільгового контингенту;
-          налагодження зв'язків з громадськими дитячими організаціями для сумісної роботи.
До основних напрямків діяльності практичного психолога відносяться:
-          психодіагностична робота;
-          консультаційна робота;
-          психологічна просвіта;
-          організаційно-методична робота;
-          зв’язки з громадськістю. 

У соціально-педагогічному процесі позашкільного закладу крім соціального виховання, самореалізації та адаптації мають місце такі механізми соціалізації, як ідентифікація та інтеріоризація. Нагадаємо, що ідентифікація - процес ототожнювання індивідом себе з іншою людиною, групою, колективом, який допомагає йому в оволодінні річними видами діяльності. В позашкільному педагогічному процесі, який базується на цікавому, емоційно забарвленому, активному спілкуванні, відбувається залучення індивіда до певної соціальної групи, яка допомагає засвоїти важливі зразки позитивної поведінки. Найбільш ефективно здійснюється процес ідентифікації, заснований на спільній творчій діяльності в групі, що має певні позитивні традиції. Інтеріоризація - засвоєння індивідом напрацьованих суспільством норм, цінностей, стереотипів, що супроводжується внеском особистісного творчого компоненту. В соціально-педагогічному процесі позашкільного закладу створюються умови, які сприяють такому засвоєнню та стимулюють індивіда до творчої самореалізації. Індивід в цьому процесі не тільки засвоює норми, правила, стереотипи поведінки, але й творче змінює культурні традиції суспільства. Позашкільні заклади належать до тих закладів, які проводять роботу у вільний від шкільних занять час. Дозвілля школярів - це "сфера, у якій особливо яскраво та повнокровно розкриваються їх природні потреби в свободі та незалежності, активній діяльності та самовираженні". В умовах дозвілля створюються неформальні колективи, що дають дітям і підліткам можливість виступати у нових соціальних амплуа, займати ролі, що відрізняються від навчальної та позанавчальної діяльності. Дозвілля - особлива соціальна сфера, де діти задовольняють потреби в самоперевірці, самооцінці свого "Я", . це зона активного спілкування, що задовольняє особисті інтереси, потреби в контактах. Такі форми дозвілля як заняття в гуртках, клубах, колективні ігри та розваги — прекрасна сфера розвитку товаришування, психологічної сумісності школярів.


Соціальний педагог та психолог приймають запрошення на відвідування занять від керівників гуртків. У разі відсутності запрошень, соціальний педагог та практичний психолог Центру самі визначають дату та тему відвідування.

Наголошуємо, що відвідування гуртка не є контролем з боку адміністрації, навпаки, соціальний педагог та практичний психолог мають за мету урізноманітнити  заняття, згуртувати колектив, підняти самооцінку, заохотити учнів не охоплених гуртковою роботою, довести до відома батьків, що розвиток здібностей дитини – є безпосередній обов’язок батьків.

Переглядів: 651 | Додав: Admin | Рейтинг: 1.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: